Latest Movie Releases and Reviews - Malaysian Movie BM 2011

[ Latest Movie Releases and Reviews ]

.:: Announcements ::.

  Welcome to .:: My Movies Review ::. Latest movie releases and reviews. This website is all about my personal share and comment about any latest movie releases and reviews. Please don't be hesitate to sign my Guestbook. Have fun and enjoy your journey here. Thank you.
Site menu
Share @ MyMoviesReview
zis FB

» If you like this page, click LIKE =D


» Share this page with your friends =D
Share


zis twitter

» Or you can share by Twitter =D


Celebrations




Tag Board
 
200
Adv @ MyMoviesReview
Ucoz
Tazkirah Agama
KampungFM
Kripkorn
Create to da future
Join Now!!! FuiYo.NeT
Make your order here!
Nickwarez
Fazminn.net
FREE MP3 DOWNLOAD.MUAT TURUN LAGU MP3 MELAYU PERCUMA.
Diary Of Jamal
MyMoviesReview
MyMoviesReview
MyMoviesReview
MyMoviesReview
MyMoviesReview
MyMoviesReview
MyMoviesReview
MyMoviesReview
MyMoviesReview


Latest Updated
[ 04 July 2011 ]
















.:: Advertisements ::.

.:: Latest News ::.

 

.:: Adv @ Nuffnang ::.



.:: Cerita Malaysia 2011 ::.

.:: 2011 ::.

  • » Haq The Movie - Malay (PG13)
  • » Khurafat - Perjanjian Syaitan - Malay (PG13)

.:: 2010 ::.

  • » Damping Malam - Malay (PG13)
  • » Hantu Kak Limah Balik Rumah - Malay (U)
  • » Jangan Pandang Belakang Congkak 2 - Malay (PG13)
  • » Janin - Malay (18)

.:: 2009 ::.

  • » Jangan Pandang Belakang Congkak - Malay (PG13)

.:: 2008 ::.

  • -none-
(Letak cursor anda di "Tajuk cerita" untuk melihat tajuk-tajuk cerita)



.:: Haq The Movie - Malay (PG13) ::.

Haq The Movie

(Sumber Gambar: http://www.gsc.com.my/Movie/MovieContents.aspx?search=2010.42.haqthemovie.53 )



Info Cerita:


Tarikh Keluaran: 27 Januari 2011

Bahasa: Malay

Genre: Action / Drama

Masa Cerita: 1 Jam 30 Minit

Pengarah: C.L. Hor, Jumaatun Azmi

Pelakon: Adi Putra, Nanu Baharudin, Raja Farah, Zul Huzaimy



Sinopsis:

Saya tengok cerita ini pada 28 Januari 2011 di Golden Screen Cinemas (GSC) bersama kawan. Kami pernah melihat sedutan filem ini sebelum ni dan itu membuatkan kami teringin untuk melihat cerita ini.

Haq The Movie adalah berkisahkan dua orang sahabat yang bernama Bad dan Haq. Semasa zaman mereka masih kecil, Haq memiliki kuasa luar biasa yang diajar oleh ayahnya. Bad juga mahukan kuasa itu tetapi ayah Haq tidak mahu mengajarnya. Jadi, Bad pun melarikan diri dari rumah dan hanya kembali semula selepas dia dewasa. Tapi, kedatangan dia adalah bertujuan untuk membalas dendam terhadap Haq disebabkan perasaan iri hatinya terhadap Haq. Jadi, Bad pun memulakan rancangannya untuk membalas dendam.

Jadi, persoalannya apakah rancangan yang akan digunakan oleh Bad? Kenapa dia begitu marah terhadap Haq? Macam mana dia boleh dapat kuasa tersebut? Adakah Haq berjaya mengatasi masalah ini? Apakah yang terjadi kepada ayah Haq? Apakah yang akan terjadi kepada mereka semua? Adakah mereka selamat? APakah kesudahan cerita ini? Akhir kata dari kami, "ASYIK-ASYIK NAMA HAQ! TAK ADA NAMA LAIN KE?"

PENILAIAN:
Saya secara peribadi memberi 3 daripada 5 bintang untuk cerita ini. Ada beberapa babak yang tidak logik. Jalan ceritanya juga terlalu perlahan. Scriptnya juga agak kelam kabut. Terdapat juga beberapa babak yang zynnea rasa tidak sepatutnya dipertontonkan dalam filem Malaysia. Tetapi, grafik dan juga efek cerita ini memang mengkagumkan =D

KATA KUNCI: Cerita terbaru , cerita Malaysia , Haq The Movie

Disediakan oleh: zynnea




.:: Khurafat - Perjanjian Syaitan - Malay (PG13) ::.

Khurafat - Perjanjian Syaitan

(Sumber Gambar: http://www.gsc.com.my/Movie/MovieContents.aspx?search=2011.306.khurafat.356 )



Info Cerita:


Tarikh Keluaran: 13 Januari 2011

Bahasa: Malay

Genre: Seram

Masa Cerita: 1 Jam 20 Minit

Pengarah: Syamsul Yusof

Pelakon: Syamsul Yusof, Fauziah Nawi, Latif Borgiba, Liyana Jasmay



Sinopsis:

Saya tengok cerita ini pada 17 Januari 2011 di Golden Screen Cinemas (GSC) bersama kawan. Kami sengaja tunggu pada hari Isnin untuk mendapatkan tiket dengan harga yang murah.

Khurafat - Perjanjian Syaitan ini berlaku kepada keluarga Johan dan isterinya Aishah. Sejak mereka berkahwin, macam-macam hal telah berlaku. Seolah-olah mereka diganggu oleh makhluk halus. Tapi mereka tidak tahu siapa yang hantar makhluk halus ini. Dalam masa yang sama, Anna iaitu bekas kekasih Johan ni asyik merayu kepada Johan supaya jangan tinggalkan dia. Kiranya dia tidak boleh nak terima kenyataan yang Johan ni nak tinggalkan dia.

Jadi, persoalannya kenapa mereka sering diganggu makhluk halus ni? Siapa tuan kepada makhluk halus ni? Adakah mereka akan selamat? Apakah yang terjadi kepada Anna? Kenapa Anna jadi macam itu? Apa pula yang terjadi kepada Johan? Apakah kesudahan cerita ini? Jommmmm sama-sama kita buat perjanjian juga dekat wayang..hehe! Akhir kata dari kami, "BETUL! AKU SETUJU!"

PENILAIAN:
Saya secara peribadi memberi 3 daripada 5 bintang untuk cerita ini. Ada beberapa babak yang zynnea rasa tidak logik. Script pun agak kelam kabut juga. Tapi babak seram tu memang seram laa. Bagus dijadikan tauladan cerita ni =D

KATA KUNCI: Cerita terbaru , cerita Malaysia , Khurafat - Perjanjian Syaitan

Disediakan oleh: zynnea



.:: Adv @ ChurpChurp ::.



ChurpChurp ChurpChurp Tune Talk HALLS WebMatrix

.:: Advertisements ::.



Sign up for PayPal and start accepting credit card payments instantly

BIREJJI

ProPTC

Buxiftie

INCRASEBUX

iPanelOnline

iPanelOnline

1:1 Traffic Exchange

Submit your content Every Day to 25 social bookmarking sites, all on unique C class IPs... FREE

.:: Tags Cloud ::.



Adv @ ChurpChurp
ChurpChurp

ChurpChurp
Bring your friends to sign up today and get rewarded RM 1.00 per friend invited.


ChurpChurp

ChurpChurp
Why am I still in the middle of the track?! I need to overtake my friends to get the iPad 2! #Churp2race


Tune Talk

Tune Talk
Hey guys! Wanna catch your favourite local band rocking the stage for Incubus' opening? Cast your vote now! #TTIncubusKL


HALLS

HALLS
Shocketeer! Wake those sleepwalking citizens of Shockville with the invigorating vapour action of HALLS Candy!


WebMatrix

WebMatrix
Good news! Now you can create, customize and publish websites for free with WebMatrix! #Webmatrix


Clock & Calender
Calendar
«  December 2016  »
SuMoTuWeThFrSa
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Search
Google Adsense
Adv @ Nuffnang
Join us @ ChurpChurp
zis ChurpChurp

How does getting rewarded through sharing sounds like to you? Join #ChurpChurp today and bring more friends to the community!
Link To Us
My Movies Review


 
» PM zis to exchange link

Our poll
What do you think about My Movies Review?

Total of answers: 8
Catagories

» Malaysian Movies (21)
» Hollywood Movies (35)
» Japanese / Korean Movies (2)
» Chinese Movies (5)
» Thailand Movies (6)
» 3D Movies (6)

User Information


Welcome Guest | RSS

Main | Registration | Login

Currently visit on:
Sunday, 04/12/2016, 3:09 PM



Login form
Statistics



Total online: 1
Guests: 1
Users: 0



Who is online:



Users who have visited the site for the current day:



Greeting to our newest member:

  • zis on 5:42 AM 08/01/2011
  • Test on 7:13 PM 20/01/2011
  • Robot-tester on 4:13 PM 03/02/2011
  • ad on 5:14 PM 11/03/2011
  • Nev3rthel3sS™ on 9:49 AM 26/07/2011
  • Mark on 1:48 AM 08/10/2012
  • zis1310 on 7:46 AM 22/12/2012
  • Ducky on 5:14 PM 08/07/2014
  • ibcote on 7:47 AM 03/02/2016



  • .:: All content Copyright © of My Movies Review 2008 - 2016 . All Rights Reserved Original ® By [ zís ] ::.
    Disclaimer: We are not responsible of any losses or damaged that occur because of using the information in this website.
    == Designed and created by [ zis ] ==||== Hosted by uCoz ==||== Disclaimer ==||== Privacy ==||== Terms ==||== Sitemap ==||== RSS ==